Description
Opony Toyo Vario-V2+ 145/80R13 75T
Toyo: Opony całoroczne
Opony całoroczne Toyo Vario-V2+ w rozmiarze 145/80 R13 75T
Opony całoroczne Toyo Vario-V2+ w omawianym przykładzie mają rozmiar 145/80 R13. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach – tutaj 145 mm. Druga z liczb w rozmiarze 145/80 R13 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach wielosezonowych Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 jest to 80% z 145, czyli 116 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 145/80 R13 – tutaj wynosi ona 13 cali. Omawiane opony całoroczne Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 mają indeks prędkości T i indeks nośności 75. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 190 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 387 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak Opel Corsa (B), Renault Kangoo, Mitsubishi Lancer, Ford Ka czy Peugeot 206. Zastanawiając się nad zakupem opon wielosezonowych Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę F, za hamowanie na mokrej nawierzchni E, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 70 dB.
Opona do samochodu osobowego
Vario-V2+ w rozmiarze 145/80 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe montowane są na przykład w miejskich kompaktach, rodzinnych sedanach czy kombi, a także popularnych crossoverach. Najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Modele opon osobowych dzielą się na trzy klasy: premium (najbardziej zaawansowane technologicznie, o największych osiągach), średnią (optymalny stosunek cena-jakość) i ekonomiczną (najtańsze). Opony osobowe mogą posiadać szereg dodatkowych cech: technologię Run Flat, rant ochronny czy wzmocnioną konstrukcję.
Klasa – średnia. Sprawdzone technologie oraz kompromis między osiągami i ceną
Opony firmy Toyo pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej charakteryzują się najlepszym stosunkiem ceny do parametrów. Często ogumienie tej klasy bazuje na rozwiązaniach z opon klasy premium, które były nowością kilka lat wcześniej. Opony klasy średniej zapewniają bezpieczną jazdę i wysokie osiągi, ich zaletą jest też fakt, że sprawdzają się w samochodach większości segmentów. Zaliczamy do nich tak doświadczone i cieszące się popularnością wśród kierowców marki, jak: Toyo, Cooper, Semperit, Kleber, Firestone oraz Kumho.
Etykieta unijna opon Vario-V2+ 145/80 R13 czyli ocena hamowania, spalania i hałasu
Spalanie paliwa – ocena F Spalanie paliwa to jeden z parametrów zawartych na etykiecie dołączonej do każdej opony sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej. Dzięki tym danym, kierowca może zobaczyć, który z modeli jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji i na tej podstawie podjąć decyzję o zakupie. Oszczędność paliwa jest określana w zakresie od A do G na kolorowej skali mieszczącej się w lewym górnym rogu etykiety. Litera A i kolor zielony oznaczają największą oszczędność paliwa, a litera G i kolor czerwony – najmniejszą. Hamowanie na mokrym – ocena E Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę – „E” na etykiecie unijnej w kategorii „przyczepność na mokrej nawierzchni” uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających wytyczne – opony Vario-V2+ (model) oraz 13 cali (średnica). Hałas na zewnątrz – 70 dB Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik „70 dB” na etykiecie unijnej w kategorii „hałas zewnętrzny” uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających kryteria – opony całoroczne (sezon), 13 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Firma Toyo
Toyo to japońskie opony klasy średniej cieszące się popularnością wśród kierowców ze względu na niezawodność, wysokie parametry w zróżnicowanych warunkach, bezpieczeństwo eksploatacji oraz rozsądną cenę. Marka słynie z opon sportowych przeznaczonych do driftu, ale również jej opony do codziennej jazdy są wysoko oceniane (zarówno w testach, jak i przez użytkowników). Nowoczesne technologie produkcyjne i stosowanie materiałów wysokiej jakości, sprawia że po modele Toyo coraz chętniej sięgają także polscy kierowcy.
Jak sprawdza się kierunkowa rzeźba bieżnika w oponie Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 75T? Poznaj jej wady i zalety
Model Vario-V2+ (Toyo) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem kierunkowym charakteryzują się układem rowków, który kształtem przypomina literę „V”. Dzięki takiemu rozwiązaniu opony kierunkowe są w stanie doskonale odprowadzać wodę i błoto pośniegowe. Badania wykazały, że oferują o 20% wyższą odporność na aquaplaning w porównaniu do opon asymetrycznych. Z tego względu kierunkowa rzeźba jest stosowana w większości opon zimowych. Do pozostałych zalet omawianego bieżnika należą dobre trzymanie toru jazdy oraz atrakcyjny wygląd.
Oznaczenia 75T
Napisy „75” oraz „T” umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 387 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych.
Opona na sezon letni oraz zimowy
Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne to uniwersalne rozwiązanie zapewniające zoptymalizowane osiągi zarówno latem, jak i zimą. Szczególnie zadowoleni z nich będą kierowcy, którzy pokonują rocznie niewielkie przebiegi i jeżdżą głównie w mieście. Ogumienie wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie, ponieważ stworzone są z mieszanki gumowej zachowującej się najlepiej w umiarkowanych temperaturach, a bieżnik łączy w sobie najważniejsze cechy bieżnika letniego i zimowego, zapewniając dobre prowadzenie w różnych warunkach pogodowych.
Gwarancja na opony Vario-V2+
Dzięki gwarancji na opony można uzyskać rekompensatę finansową lub wymianę produktu na nowy w przypadku zaistnienia wady fabrycznej produktu. Reklamować można usterki wynikające z użycia przez producenta materiałów nieodpowiedniej jakości, błędów technologicznych czy konstrukcyjnych. Toyo to japońska marka klasy średniej, na którą producent udziela gwarancję trwającą aż pięć lat od daty produkcji. W przypadku zgłoszenia usterki sprzedawcy, potencjalnie wadliwe opony poddawane są badaniom technicznym na podstawie których producent uwzględnia lub odrzuca reklamację klienta.
Opinie kierowców rozmiaru 145/80 R13 o oponach Toyo Vario-V2+
Dzięki opiniom kierowców zamieszczanych w Internecie, można sprawdzić jak poszczególne modele zachowują się podczas długotrwałej eksploatacji. W przypadku opon japońskiej marki Toyo, użytkownicy zwracają uwagę na dobre osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych oraz pewne prowadzenia na zakrętach. O ogumieniu całorocznym tej marki zaliczanej do klasy średniej piszą: „bezpieczne na suchej i mokrej nawierzchni, ale radzą sobie dobrze również z odprowadzaniem błota pośniegowego i wody”, „niezawodne podczas codziennej jazdy po mieście i na trasach”.
xxxxx
yyyyy